GM, Artan Grev Maliyetleri Nedeniyle 2023 Kâr Tahminini Geri Çekti
General Motors (GM), Salı günü, Birleşik Otomobil İşçileri (UAW) grevleriyle bağlantılı artan maliyetler nedeniyle 2023 kar tahminini ve kısa vadeli elektrikli araç (EV) üretim planlarını geri çekti. Grevler şirkete Ekim ayı boyunca haftada 200 milyon dolara mal oldu.
GM’nin üçüncü çeyrekteki net geliri %7,3 düşüşle 3,06 milyar $’a gerilerken, geliri %5,4 artışla 44,1 milyar $’a yükseldi. Şirketin hisse başına 2,28 dolarlık düzeltilmiş kazancı, hisse geri alımlarının etkisiyle bir önceki yılki 2,25 dolardan Wall Street tahminlerinin üzerinde gerçekleşti. Sonuç olarak GM hisseleri piyasa öncesi işlemlerde %2,6 arttı.
UAW grevlerinin mali yükü, yeni bir sözleşmenin ardından artan işçilik maliyetleri beklentisi, artan garanti maliyetleri ve belirsiz makroekonomik görünüm, GM’yi daha önce Temmuz ayında yükselttiği tüm yıl mali performans tahminini geri çekmeye zorladı.
GM Mali İşler Direktörü Paul Jacobson’a göre, UAW grevleri GM’ye üçüncü çeyrekte 200 milyon dolara, dördüncü çeyrekte ise şu ana kadar 600 milyon dolara mal oldu. Jacobson, UAW Başkanı Shawn Fain’in GM’nin Kuzey Amerika’daki en karlı fabrikalarına yönelik emrini verdiği yeni grevlerin potansiyel etkisi hakkında yorum yapmadı.
Kuzey Amerika’da elektrikli araç satışlarındaki yavaşlayan büyümeye yanıt olarak GM, elektrikli araç stratejisini değiştiriyor. Şirket artık satış hacimlerini sıkı bir şekilde hedeflemek yerine, müşteri talebini karşılamak ve kâr hedeflerine ulaşmak için üretimi hızlandırmaya odaklanacak. GM, 2022’den 2024 ortasına kadar 400.000 KONUT üretme hedefini düşürdü ve CEO Mary Barra bunu Temmuz ayında yeniden doğruladı.
GM, marj hedeflerini karşılayarak 2025 yılı sonuna kadar 1 milyon elektrikli araç üretmeyi hedefliyor. Barra Salı günü hissedarlara yazdığı bir mektupta GM’nin 2025 yılına kadar düşük ila orta tek haneli faiz ve vergi öncesi kazanç (EBIT) marjı hedefine ulaşmak için “yapması gereken işler” olduğunu kabul etti.
GM’nin, Orion Township, Michigan’daki büyük bir fabrikanın elektrikli kamyonet üretmek üzere yeniden donatılmasını erteleme kararı, şirketin 2024 yılındaki sermaye yatırımlarından 1,5 milyar dolar tasarruf etmesini sağlayacak. Elektrikli Silverado’lar ve GMC Sierra’lar üretime başladığında kar marjları.
GM, diğer otomobil üreticileriyle birlikte Biden yönetimini, elektrikli araçların 2032 yılına kadar ABD araç pazarının üçte ikisine ulaşmasını hedefleyen iddialı emisyon ve yakıt ekonomisi düzenlemelerini yeniden gözden geçirmeye çağırıyor.
GM’nin Kuzey Amerika’daki satışları ve fiyatlandırması şu ana kadar sabit kaldı; son çeyrekte GM araçlarının ortalama satış fiyatı 50.750 dolardı. Jacobson, Orta Doğu’da artan faiz oranları ve çatışmalarla ilgili endişelerini dile getirdi ancak Tesla CEO’su Elon Musk’un artan faiz oranlarının tüketici talebi üzerindeki etkisine ilişkin kötümserliğini paylaşmadı.
GM ayrıca Cruise Robotaxi ünitesindeki zararın bu çeyrekte 732 milyon dolara yükseldiğini bildirdi; Şirket, operasyonların 15 şehre yayılması nedeniyle bu sayının “beklentilerle uyumlu” olduğunu söyledi.
Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.
Bu makale yapay zeka yardımıyla oluşturulmuş, bir editör tarafından çevrilmiş ve incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şartlar ve Koşullarımıza bakın.